Polen - dag 17 en naar huis

12 juli 2018

Hallo allemaal,

zoals aan alle goede dingen komt er ook een eind aan onze omzwervingen in Polen. Eigenlijk geheel onverwacht want de reis begon gistermorgen richting onze nieuwe locatie in Polen.

Jaap had echter al op een weer app gezien dat het in de regio waar we naar toe zouden gaan de komende dagen/week heel beroerd weer zou worden.
Terwijl we de kant van ons nieuwe plekje opreden trokken er steeds meer wolken voor de zon. Nog niet echt dreigend maar toch. Wel genoten we van de prachtige binnendoor weg waar we opreden. En waar het eindelijk lukte om die kolchoze te fotograferen waar we de hele reis al op hoopten.

Ons nieuw, gekozen doel ligt in de bergen en om nou 2 of 3 dagen of langer op een hotelkamer te zitten met slecht weer zien we niet zo zitten. De knoop is eigenlijk al gauw doorgehakt. We zitten al dicht bij de Duitse grens, die is nog hooguit zo'n 60 km dus waarom dan niet doorrijden Duitsland in en dan kijken hoe e.e.a. gaat.
We kunnen de regen nog steeds voorblijven maar de donkere luchten worden meer en meer. Als we dan toch richting Duitsland rijden moeten we nog wel even tanken en onze laatste Zloty's opmaken. Dat doen we in een winkelcentrum waar we langs rijden.
En wat halen we dan, wat lekkers, nog wat lekkers, zaken die ze in Nederland ook wel hebben maar hier goedkoper zijn. Och, eigenlijk de bekende zaken.

Jaap maakt wat foto's in het winkelcentrum en omgeving en onderweg zien we nog dat mooie landbouwlandschap over de dalen en de heuvels van de bergen. Nu schijnt de zon er nog op dus nog een foto van dit landschap maken.

Eenmaal in Duitsland krijgen we een flinke hoosbui. De ruitenwissers kunnen de hoeveelheid water niet eens verwerken. Dit is dus het weer voor de komende dagen. Nee, onze beslissing is goed. Het gebied Zuid-Polen doen we absoluut nog een keer weer maar niet nu.

Als het blijft regenen zullen we onderweg een slaapplek zoeken, valt alles mee en kunnen we de meeste regen voorblijven en hebben we geen files dan wil Jaap wel doorrijden en kunnen we rond 22.00 uur thuis zijn.

De 2 koffie stops die houden kunnen we net "droog" doen. Iedere keer begint het flink te regenen als we of net de koffie gemaakt hebben of net weer in de auto zitten.

Toch hebben we gelukkig verder geen echt slecht weer meer en geen files, wel veel bau arbeiten maar die leveren weinig tot geen vertraging op. Na een iets langere stop om te eten besluit Jaap dat het geen probleem is om door te rijden naar huis. Dat doen we en om iets voor 11 uur staat de auto weer op de oprit.

Het rondje Polen is met succes afgerond.

1. Joyce:
    13 juli 2018
    Fijn dat de hoosbuien uitbleven en jullie doorkonden rijden.
    De wasmachine draaide alweer.
    Maar aan de auto te zien......