Aan alles komt een eind

2 september 2023 - Annen, Nederland

en dus ook aan ons sprookje. Dat eindigt met de enigszins abrupte, maar niet geheel onverwachte terugkeer van de twee hoofdrolspelers. Door het grillige weer en de overstromingen in Zuid-Duitsland en het niet onnodig risico willen lopen hadden we van de week immers al besloten om de rest van de route op te schorten.

Als we de route weer een keer oppakken weten we nu al dat die zal beginnen in Rothenburg ob der Tauber want daar waren we nog lang niet uitgekeken.

Om 8.20 uur zaten we vanmorgen in de auto en deze keer het navigatie systeem wel op snelwegen ingesteld. De reis verliep voorspoedig. Wel hebben we 2x een fikse file gezien van toch gauw 8 km lengte maar dat was beide keren in de tegenovergestelde richting. Volgens Jaap komt dat door onze kerk- en kloosterbezoeken van de afgelopen 13 dagen. Ja, tuurlijk.

Wel was er een afsluiting van de A44 richting Dortmund en daardoor moeten we iets omrijden. Op zich geen ramp want het zijn geen honderden kilometers. Bij een van de vele wegwerkzaamheden hebben we de bekende str..t mazzel. Linkerbaan en rechterbaan worden gescheiden vanwege deze werkzaamheden. Waar Jaap normaal steeds rechts blijft rijden kiest hij nu net voor de linkerbaan. Ja en wat dan nog zou je kunnen zeggen. Nou, dat vertel ik dan even. Rechts rijdt zich vast in de file die er is ontstaan en links tuft met een gezapig gangetje en met 2 vingers in de neus verder. Hoezo, kerken bezocht??

Onderweg zien we toch veel meer vrachtverkeer dan dat we gedacht hadden te zullen zien want Jaap dacht dat in Duitsland het hele weekend een vrachtwagen rijverbod is maar dat blijkt alleen op zondag te zijn. Alleen die vrachtwagens met een ontheffing mogen dan rijden. Wel gelden er weer regels voor de zaterdag maar kom op, dit is een reisverslag en geen vrachtwagen cursus wanneer mag ik wel of niet in Duitsland rijden.

Het weer varieert en het ene moment rijden we door laaghangende bewolking, het volgende moment schijnt de zon weer. Ik heb alleen een paar foto's van die mist gemaakt maar die moeten nog bewerkt worden. Dus die komen nog.

Onderweg stoppen we in Meppen bij Kaufland om wat weekend boodschappen te doen. Nou is Meppen zeker niet onze favoriete plaats om naar Kaufland te gaan maar het ligt op dit moment beter op de route dan Leer of Papenburg. Bovendien vinden we de Kaufland zelf in Meppen ook niet echt een fijne winkel. Komen we bij Kaufland weg hebben we natuurlijk weer zo'n U te pakken. Ja hoor, dat hebben wij weer. Gelukkig vinden we wel de tankstelle waar we heen willen en voor € 1,79 gooit Jaap de tank nog even vol. Dat is altijd de moeite waard. Vanuit Meppen zijn we met een klein uurtje thuis en zitten we om goed 16.30 uur aan onze eerste bak overheerlijke koffie 😂😂.

Dan de auto leeg ruimen, e.e.a. alvast opbergen en dan morgen koffers leeghalen, de was doen en spullen opruimen. Die was zal wel meevallen want we zijn toch zeker anderhalve week eerder thuis.

Dit is het laatste reisverslag van deze Duitsland reis. Er zullen vast nog wel meer reizen volgen.

Er komt nog 1 verslagje na deze en dat is meer in de trant van "wat vonden wij van".

Iedereen bedankt voor de lieve en leuke reacties. We hopen dat jullie een beetje met ons mee hebben kunnen reizen.

1. Wim beekhuizen:
    Hoi, het was leuk om mee te genieten! Groetjes Wim
  2. Joyce:
    2 september 2023
    Fijn dat we zo mee konden genieten.
    Maar ook fijn dat jullie weer in Annen zijn.
    Welkom thuis.
  3. Yvonneka:
    2 september 2023
    Fijn dat jullie veilig thuis zijn en vanavond in je eigen bed slapen verstandig om de rest morgen te doen het loopt niet weg voor straks....🤭💤🤭💤sweet dreams