Berlijn fase 2

Berlijn fase 2

Het zou een hele warme dag worden. Zo'n 29°C. Reden om een bootvaart te gaan maken. Heel wat jaren geleden deden we de Bruckenfahrt en ook deze keer kiezen we daar voor. Op die manier zie je ook veel van Berlijn vanuit een andere hoek.

Het was warm en heel zonnig toen we om half tien op stap gingen. Was ………..

Onderweg in de S-bahn kregen we een muziekje te horen, klonk goed, was alleen een beetje kort.

Om half elf vertrok de boot en genoten we aan dek van allerlei bezienswaardigheden, zowel op, aan als over het water. In welke vorm dan ook.

De totale boottocht is zo'n 3,5 uur (inclusief het schutten in de sluizen). Daar hebben we ruim 2 uur van op dek kunnen zitten. Toen kwamen er eerst alleen maar donkere wolken, die zich echter nog niet direct boven ons samenpakten.

Dat duurde niet lang en ze besloten toch echt ons uitstapje te verpesten.

Eerst leek het alleen een incontinente wolk te zijn, een paar druppels maar algauw was hier geen sprake meer van. Het kwam echt met bakken uit de lucht.  Het werd wel even droog maar dat was van korte duur. Weer een flinke hoosbui.

Aan het eind van de boottocht was het gelukkig wel weer droog maar van zomerse temperaturen was allang geen sprake meer. En uiteraard geen jas aan en hoogzomers gekleed.

Omdat we er allebei wel genoeg van hadden, het water in al zijn vormen en van de kou besloten we maar om terug te gaan naar "huis".

Dat ik op weg terug naar de S-bahn nog even bij de Primark binnengegaan ben vindt Jaap ook wel vermeldingswaardig voor het blog. Ik iets minder maar vooruit "we zijn samen op vakantie"  en het is ook zijn blog. Waarvan dus akte. Monica was even bij de Primark aan het snuffelen en Jaap maakte daar gebruik van om wat foto's hier te maken.

Wat ons ook vandaag weer opviel was het feit dat je hier allerlei haarkleuren ziet. En dan heb ik het niet over blond, bruin, zwart of grijs. Nee, dat valt dan meer in de kleuren van de regenboog en alle schakeringen daarbuiten.

Het word je soms, rood, roze, groen, zeegroen, paars, middenblauw, knalrood, mintgroen voor de ogen. Wat je al niet voor haarkleur uit een potje kunt halen.

En dan te bedenken dat er altijd wordt gezegd "Mooi Rood is niet lelijk". Nee dat klopt, mooi rood niet. Maar lelijk rood blijft lelijk rood, in hoeveel kleurschakeringen dan ook.

Morgen weer een dag vol belevenissen.

1. Joyce:
    21 juni 2018
    Weer een dag vol belevenissen dus.
    Geniet er maar lekker van.
    En als het dan toch even regend, dan zijn er vast ook zeker bedrijven die appeltaart met gangbare prijzen.😘
  2. Jaap:
    We gaan het beleven 😁😁